Vad är okej att skriva egentligen?

Som jag nämnde tidigare började jag idag skriva på en liten pedofilberättelse i skolan. Hemma har jag fortsatt på den, men nu börjar jag få lite moraliska betänkligheter. Är det verkligen okej att en sjuåring vill ha den intimiteten med en vuxen man? Får man lov att skriva en romantiserad historia om övergrepp? Jag är tveksam, men fortsätter så länge och hoppas att ingen som eventuellt kommer att läsa den har någon för texten mindre lämplig sexuell böjelse.



Kommentarer
Postat av: b.k.a.

Har du sett Leon? Director's cut versionen?

2010-01-19 @ 22:09:49
Postat av: Teresa

Nej, inte director's cut, och nu vet jag inte om jag vill det heller.

2010-01-20 @ 11:59:05
URL: http://genomnalsogat.blogg.se/
Postat av: b.k.a.

Handlar i och för sig mer om relativ gerontofili, så det är kanske inte riktigt ditt område. Men det ger helt klart filmen en extra dimension när den lilla flickan försöker förföra den betydligt äldre lönnmördaren.

2010-01-20 @ 21:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0