Marcus analyserar sina presenter, jag mina gratulationer

Om någon skulle ha missat det fyllde jag år igår. Om du inte uppmärksammat mig har jag antecknat det i min bok och kommer hädanefter att låtsas som att du inte finns. Så nu vet du varför. Jag pratade med en kompis om detta med hur man grattar folk och vad det är värt. Han menade att man kunde mäta hur nära man var genom detta. Enligt honom då var väggen lägst, sen fb-mess, sen sms och ringa på första plats om man inte kunde gratulera personligen. Jag konstaterar lite snabbt att han inte hörde av sig alls. Risky att hålla utläggningar till folk med snäppet över minne gukdfisk.
Personligen är jag inte fullt lika rigid som denne man. T ex kan en rolig hälsning på väggen vara mer värd en ett rakt upp och ner grattis-sms. Fast oväntade sms är mycket bättre. Igår hörde Lutta av sig och för det har det ändå krävts att hon kollat upp mitt nummer innan hon messade. Och då har hon inte varit på kalas hos mig på säkert 20 år. Det uppskattas synnerligen.
Sen finns det dem som Fulle som fb-grattar en dag i förväg bara för att garanterat vara först. Det gills inte. Men han kom på kvällen och vägde upp det iaf fram tills han lämnade för att se fotbollen.
Långväga samtal från Kanadaland är också bra. Och ger mig varje år dåligt samvete för att jag aldrig ringer själv. I år skickade jag present till damen ifråga på hennes dag iaf, alltid något.
Jag tänkte skriva att ett rakt upp och ner grattis på väggen kommer ganska lågt, men så vet jag att jag gör så själv, även till folk jag bryr mig om på riktigt.
Så har vi dem som kommer på kalaset och de hamnar betydligt högre upp på listan än dem som varit bjudna och valt att göra annat istället. Och där kan vi konstatera att min familj är oerhört konservativ när det gäller bullar. Vanligtvis brukar jag göra med vanilj eller kanel, men igår hade jag äpple i dem. Det funkade inte alls på målgruppen som aldrig har ätit så få bullar förut.
Nej, nu har jag nördat nog om detta. Men tack till er som kom ihåg mig! (eller såg att jag fyllde på fb..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0