Cykelkrångel

Jag sitter i soffan. Så har jag suttit med datorn i knät i över fem timmar nu med paus för att hämta nya chips och senare när jag kom på att jag hade sill hemma och kunde äta sillmackor till lunch hämtade det. Först var jag duktig och jobbade. Eller inte allra först. Innan dess läste jag lite bloggar och lite Sydsvenskan. Stod absolut inget jag orkade intressera mig för vidare. Därefter funderade jag lite på Serbien och deras landslag. Så mycket att lära och så lite jag förstår av serbiska. Sen jobbade jag ett par timmar. Nu söker jag jobb. Det går segt. Det är en sak att skicka iväg ansökningar, en annan att fylla i alla uppgifter på idiothemsidor gång på gång. Det luktar kattbajs från kattlådan. Jag behöver köpa ny kattsand, men har ingen cykel och orkar inte sätta mig på en buss och åka ut till Kronborg för det just nu. Kanske sen när jag har lämnat morgonrocksstadiet. Först söka lite fler jobb dock. De ringde från Trygg Hansa och upplyste mig om hur de skulle lägga upp utbetalningen av mina pengar för cykeln. Jag blev trött och tyckte de var omständliga, men orkade inte protestera när hon undrade om det var ok för mig. Jag förstår att de delar upp det i två delar så att man inte ska fuska, men det gör jag ju inte. Nu innebär det bara att jag inte har råd att köpa en ny cykel. Mamma, kan jag låna ett par tusen av dig tills jag får resten av premien utbetald? Hon skulle se till att jag fick ett kvitto hemskickat iaf som jag kan skicka till självrisksreduceringsförsäkringen. Jag har bytt tillbaka till Länsförsäkringar från imorgon tror jag det är. De är inte lika krångliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0