Patetiken frodas i Malmö, del midsommar

Först var vi lite besvikna över bristen på fester att gå på på midsommar, men allt eftersom dagen närmade sig, ökade också peppen. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om dagen, det var ju midsommar liksom. Alla känner till konceptet. Och bilden nedan säger det mesta också. Andra hållpunkter för dagen/kvällen:
  • Sill och potatis med nubbe. Ostressad potatis från Kjell. Snapsvisor så gott det gick. Krillan och jag var väl dem som inte riktigt briljerade på den fronten får erkännas. Nedanför oss satt ett sällskap som sjöng sina visor i stämmor. Obehagligt.
  • Bubbel, bubbel, bubbel hela kvällen fram tills den tog slut vilket var oroväckande tidigt. Vi hade dock resurser i form av öl och drinkar, ingen nöd på oss inte.
  • Senare på kvällen sjöng vi klacksånger och hymnen till snapsen. Cissi försökte kontra med en ljudupptagning på mobilen från en pub i Göteborg där de spelade Joel Alme. Hon hade inte en chans och sjöng snart glatt med oss.
  • Världens längsta kö till Debban. Johan fixade in oss, bra kille. Underligt klientel på plats. Kan förklaras av att det var midsommar.
  • Lisa letade upp mig där jag dansade med någon jag inte minns och förklarade att hon precis nästan hade kräkts och tänkte gå hem. Hon fick mitt godkännande.
  • En bra kväll där alla gick hem nöjda, utom möjligtvis Lisa då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0