VM i sammandrag

Det är fotbolls-vm. Det är lätt att missa. Om man bor någonstans där det är mobil- och radioskugga, tv ännu inte nått fram och det inte finns några människor vill säga. Alternativt om man är död.
Jag har haft lite problem med vilka man ska hålla på, men bestämde mig för ett par veckor sen. Egentligen hade jag velat hålla på Danmark, men det gick naturligtvis inte. Samma sak med Holland. Så tänkte jag att om Bosnien hade spelat hade jag hållit på dem, pga Sudic naturligtvis. Då var jag redan inne på att balkanmusik kan vara rätt kul och att det hade varit sjyst med cruisande bilar med flaggor och tutande, så valet blev enkelt till slut. Bosnien och Serbien kanske inte är bästisar, men man ska inte vara så petig. Det visade sig dessvärre vara lite besvärligt det där med att plugga in laget eftersom min serbiska av naturliga skäl är en smula haltande, men men. Många bilder på Antic, förbundskaptenen, har jag sett iaf.
Så idag när jag missade matchen mot Ghana för jobb berättade Eric att Ballack i en intervju benämnt sig själv som übercool. Då var mitt andralag klart. Att han inte spelar gör inget. Det var för bra sagt. Och oddsen är betydligt bättre än för Serbien också så chansen att jag har någon att hålla på ända fram till slut ser bra ut. Blem och jag såg också matchen mot Australien och det är några saker jag tagit fasta på:
  • Jag håller på länder som gärna avgränsar inom folkgruppen. Bra för sammanhållningen?
  • En av australiensarna "har alltid med sig äkta parmesan till landslagssamlingarna". Vad är grejen med det? Varför berättade kommentatorn det? Varför har han med sig det?
  • Australien hade en väldigt söt spelare som byttes in i andra halvlek.
  • Podolski låter som Fotbollski.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0