Böcker, klockor och fejder

Vi har gjort en antologi. Mitt bidrag kommer till skillnad från de flestas, om inte alla, andras i klassen inte hamna på nätet eftersom jag fortfarande vill framstå som en någorlunda normal person. Vi skickade alltihop till förlaget i torsdags och under helgen har jag fixat lite med ändringar de ville ha. Så nu ska det vara klart och man kan börja skriva igen, det vi faktiskt går i skolan för att göra. Det här med att skriva får dock vänta tills jag har läst ut några böcker till. Är fast i vampyrvärlden igen, men med nya karaktärer. Twilight Saga i all ära, men House of Night-serien håller måttet den med. Har inte så mycket kvar som kanske tur är, har ju ett jobb att sköta lite också.

När Ninni och jag jobbade på AOL när vi bodde i Waterford missade vi det där med att ställa om klockan och kom en timme för tidigt till jobbet. Vi var inte alls nöjda av naturliga skäl. Vad som var än störigare var att jag kom en timme för tidigt nästa dag också för att jag hade glömt ställa om väckarklockan. Idag glömde jag inte. Datorn ändrade sig automatiskt och då ställde jag om ett par stycken klockor till också, praktiskt.

När Lisa kom till O'Learys efter att ha skickat mor sin på tåget sjönk stämningen i vanlig ordning. Harry och Lisa har ju som bekant sin fejd de vägrar reda ut. Att Malmö oerhört rättvist vann och att RÅP oerhört oväntat gjorde två av målen hjälpte dock upp situationen tillfälligt. Vi får se hur det utvecklar sig. Idag lämnade Harry innan matchen var slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0