Kolla alltid vindriktning först

Ibland är jag duktig. Idag har varit en sådan dag. Eller ja, nu ska jag inte överdriva, men jag har fått lite gjort iaf. T ex planterat om på balkongen. Blem släpade in en massa småblommiga penséer till mig från Åbergs. Jag nämnde i vanlig ordning inte att jag tänkte använda billig skräpjord från Netto. Då är det inte säkert att jag hade fått några plantor. På den gamla goda tiden när jag hade bil köpte jag riktig jord. Det gör jag inte längre. Om någon annan skulle ha balkongplanteringsplaner har jag ett tips: Kolla vindriktning först. Det är onödigt att få jord inblåst i lägenheten. Detta är även ett bra tips om man ska grilla på balkongen. Så det är också en sak jag har gjort, vädrat bort det sista grilloset från i fredags. Vad mer för klokheter kan jag dela med mig? Jo, att det är en god idé att säga upp sitt gamla elavtal innan man tecknar nytt. Så det har jag gjort och kommer nu säkert spara hur många pengar som helst. Iaf så det räcker till en öl på ett år. Och det ska inte underskattas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0