Tempus, Darin och Jossan

Jag bestämde mig för att byta tempus i mina noveller så att alla är i presens. Allt för att komma närmre huvudpersonen. Det är ett skit. Jag får inte rätt på det, hur jag än gör så är det meningar som står ut för att jag inte kan förstå om det ska vara imperfekt, perfekt eller pluskvamperfekt. Presens är den lätta delen. Lärdomen jag drar av det här är att jag måste börja skriva i rätt tempus från början, då blir det inga problem. Någon annan får reda ut den här röran.

Igår hade Jossan födelsedagskalas med fokus på Melodifestivalfinalen, men kanske mest Annika Lantz twitter till den. Jag missade när Idol gick första säsongen så jag har aldrig haft den möjligheten att hålla på Darin. Det tar jag igen nu och så fort jag får chansen ger jag honom min röst (inte bokstavligen, skulle aldrig betala för det, det finns gränser). Som andrahandsval hade jag Måns, men han tävlade ju inte. Nu vann någon annan Idol-deltagare som jag aldrig varit förtjust i. Jag vet inte, hennes låt minns jag inte. Jag håller fortfarande på Darin. Eller Måns.

Annars så var det snittar och tårta och vin på kalaset. Allteftersom trillade det in mer folk och trots besvikelsen efter festivalen (ingen höll på Anna, Salem var populärast men Saade fick också en del sympatier) så visade alla god min och hade roligt istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0