Lödderier

Igår var jag en sån där trevlig människa som hjälper till att renovera hus. Timmen innan Ninni plockade upp mig drog jag runt lite i stan i solen. Nu ska jag prenumerera på SvD gratis en månad. När jag fyllde i lappen började mannen som gett mig den prata om mitt namn och mig så nu är jag lite rädd att jag får honom ringandes isf en tidning i brevlådan. I Kungsparken satte jag mig på bajsfritt gräs och läste lite. Och skrev dikter om människor jag legat med. Dem kanske jag läser någon gång.



Sen var det dags att möta upp Ninni. På väg hem köpte jag massa fika till Mercedes. Så när jag gnäller om penningbrist vet ni att det är bilbranschen som har snott mig på de hundralapparna. I dammhuset åket jag på att slipa väggar och tak. Med vinet till hjälp höll jag mig också till uppgiften ganska länge. Det finns fotobevis på detta. Sen tröttnade jag alldeles och tyckte mig vara klar och satte mig på en färgburk och lekte med spackel när Ninni fortsatte spackla. Detta finns det också fotobevis för. Troligtvis är det denna bild som Ninni kommer sprida och inte den när jag så fint så fint sträcker mina armar upp i taket och sandpapprar bort skarvar.


Den här bilden har inte med saken att göra, men om kartongen hade stått i Lödde och Nymfen varit där hade hon troligtvis legat i den då också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0