Svett

Igår tränade jag. Ett nytt pass med en ond ledare. Eller han viftade nåt alldeles med armarna exakt hela tiden. Underligt nog lever mina mer än man hade kunnat tro idag. Medan man flängde fram och tillbaka där och kunde beskåda hans rövsvett som spred sig ut över byxorna och jag kunde konstatera att jag för första gången faktiskt svettades lite själv vid hårfästet (praktiskt ganska ofta att vara en osvettig typ, behöver inte oroa sig över fläckar på kläder, mer opraktiskt när man är i 40° värme och blir överhettad) började jag än en gång fundera över fotbollsspelares svett. Det är något jag har försökt reda ut för mig själv ett tag nu. Hur kommer det sig att tröjorna blir svettiga om bröst och rygg, men aldrig under armarna? Vad är det för specialmaterial de har där? Insydda svettlappar som suger upp? Alla använder absolut torr innan de går ut på plan? Jag förstår inte. Någon som vet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0