Krill valde fel

I helgen var det småungar ute som blandat ihop årstiderna. Så tänker jag iaf. Finns knappast någon anledning att fira halloween i Sverige när vi har vår egen grej med påskkärringar på våren. Jag har inte varit med om någon som ringt på min dörr. När vi bodde på Irland var det aldrig någon som sökte upp just vår port, inte ens när vi bodde i ett stort villaområde. Jag misstänker iofs att föräldrarna hade varnat barnen för de läskiga svenskornas hus. Krillan fick däremot besök i fredags. Några kids frågade "bus eller godis". Hon blev naturligtvis ställd, men lyckades leta fram några chokladbitar ur gömmorna. Efteråt förklarade barnen att det var tur att hon haft godis för deras bus var sprit. Då ångrade hon sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0