Patetiken frodas i Malmö, del 12

I fredags var det premiär för På Spåret och Kattpalatset fylldes med fagra damer. Eller fylldes är kanske lite att ta när det gäller fyra personer, men man ska inte vara så petig. Som kunde förväntas plockade vi poäng efter poäng och gladdes åt Stefan "jag kan allt" Holm och Ebba "jag kan allt om mode och allt annat också" von Sydows oerhörda inkompetens. När Tahongas kom upp på tiopoängaren hoppade Krillan rakt upp i soffan och vrålade Malmööö! Vinet höll sig i glaset. Mer av tur än skicklighet. Till slut hade vi troligtvis mer än alla rätt, blir lätt så. Nätfrågan som gällde något om spel på hästar tror jag svaret är toto, men inga av mina lagkamrater höll med så vi får väl se vad de säger på fredag.

Sen försökte Blem få med oss på dåligheter och debban innan tio, men den lyckades hon inte med. Istället blev det en öl på Volym en bra stund senare. Jag förklarade att jag nog ville slänga på lite concealer iaf om vi skulle ut varpå Blem charmerande nog uttryckte att "ja, och byt kläder också". Hmpf hmpfade jag och muttrade något om att ha jobbat och städat innan de kom, men snyggade till mig till anständighet. Ute tyckte Krillan att jag skulle satsa på en fransos. Det tyckte inte jag. Elvira ville vidare till Brogatan, men så bidde det icke. Vi valde klokt att halka oss hemåt i snöstormen istället.

Klokhet är som bekant kortvarigt. Hos mor och Bo var jag väl duktig på det här med dryck. Inte för att jag kände det i stunden, det kom senare. Bo önskade sig födelsedagspresenter i form av bidrag till välgörenhet. Det tog Fulle fasta på och satte in en slant till tifo-fonden.


Agnes är bekväm med vinglaset redan vid så unga år. Lovande för tonåren.

Kong pulsade Johan och jag oss vidare till sen. Där borde jag ha insett att det här med att fortsätta inta för många öl var en tveksam idé. Jag menade nämligen på att det var jättekort dit. Johan protesterade och ville ta taxi. Tyckte jag var onödigt. Det kändes inte långt heller. I efterhand kanske lika bra med en paus. Imorgon ska jag leva på riktigt igen. Ikväll fortsätta hänga i soffan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0