Selektiva aborter

Fosterdiagnostik. Aborter pga kromosomfel ökar. En hel del av dessa aborter skulle ha blivit missfall om graviditeten tillåtits fortskrida. Jag har inte koll på personer med Down's syndrom, känner ingen. Jag antar att det finns stora skillnader i intelligens och förmåga att leva ett "normalt" liv. Jag undrar hur de av dem som fungerar i samhället och kan resonera kring frågor om utvecklingsstörning ser på fenomenet? Ökar det deras alienation att kvinnor och män väljer bort barn som skulle ha blivit som dem? Hur känns det när denna typ av rapporter kommer upp?

Skulle man själv abortera?

I Kina och Indien görs könsbundna aborter.

I takt med att testerna utvecklas, vad kommer att anses ok att välja bort? Barn med autism? Asperger? ADHD? Schizofreni? Eller helt enkelt valfri psykiatrisk nedsättning?

Jag är nyfiken på nazisternas forskning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0