Patetiken frodas i Köpenhamn

I fredags var jag ute och rände med Cissi och Elias. Ja Elias ni vet, han vars "spermier hoppar som delfiner genom brinnande ringar". Vi åkte tåg och drack rödvin i plastglas över bron. Det visade sig att jag inte hade någon flaska överhuvudtaget hemma att boxa över i så mitt bidrag kom ur en grapefruktjuiceförpackning. Det vinet var inget vidare. När Elias, ja Elias ni vet  som har massor av medaljer i orientering hemma, hade navigerat oss snabbt och lätt till metron på Kastrup drack vi lite mer grapefruktvin. Det blev äckligare ju längre ner i kartongen man kom. Man skulle kunna säga att det hela påminde om när man var väldigt mycket yngre. Det var värt det. Precis som då.

När vi kom fram till Christiania drack vi blå öl. Den var en succé hos Cissi och Elias, ja Elias ni vet som blev nyfiken på sin prostata efter att ha läst Naked Lunch, som inte hade druckit den innan. Sen gick vi till Loppen. Där tappade jag farten och lyckades inte hålla uppe mitt sällskaps imponerande ölhastighet. På Loppen spelade två band. Det var dåligt ljud.


Elias, ja Elias ni vet som ligger med tjejen här bredvid, och Cissi då.

Sen åkte vi till Drone. Där dansade vi. Sen blev jag lite trött och lämnade kvar Cissi och Elias, ja Elias ni vet som dricker rödvin som ett barn dricker coca-cola. Jag har inget lokalsinne, men Cissi var full så hon oroade sig inte när jag glatt traskade iväg. Det krävdes inget lokalsinne. Jag frågade helt enkelt vakten hur jag tog mig till Malmö och han pekade på en busshållplats på andra sidan gatan. Bussen kom och jag konstaterade snabbt att det inte fanns någon nästa-hållplats-skyltning. Då hade man kunnat be någon säga till när man kom till Nørreport. Nu kände jag att jag hade frågat så det fick räcka för den här månaden och tänkte helt enkelt att det löser sig. Det gjorde det. Jag chansade när det gick av tre personer på samma ställe och hoppade av jag med. Sen gick jag rakt fram tror jag det var och konstaterade att det var 51 min till nästa tåg. Då tyckte jag lite synd om mig eftersom det var nästintill istid och åtminstone nära nollan. Jag tror inte på kläder efter väder. Jag är hellre snygg. Nu har jag väldigt ont i axlarna. Får man ta.

Eftersom jag frös och inte heller hade något att läsa tänkte jag att mat var ett bra sätt att fördriva tiden. Så jag gick till McDonald's. Tyvärr var personalen för effektiv och jag behövde inte vänta länge innan jag hade en kycklingburgare i handen. Den åt jag och sen gick jag ut igen. Där var det kallt och jag hade fortfarande inget att göra så jag ställde mig i kön till en pølsevagn. Där sålde de bara nedmalda delar av djur jag inte äter. Det gjorde inget för på andra sidan sundet, till skillnad från till exempel på stadion där man får betala för en korv och bröd även om man väljer bort korven, kan man köpa bara korvbröd så det gjorde jag och valde alla tillbehör till. Kostade inte många kronor alls. Sen gick jag ner och väntade på tåget. Det var jättekallt.

På tåget somnade jag men blev väckt av en kontrollant. Jag hade biljett. Tur. Det visade sig att Cissi och Elias, ja Elias ni vet som brukar snurra hårslingor runt pekfingret, var på samma tåg eftersom den senare hade fått plötsliga problem med att behålla maten och behövde komma hem. Sen cyklade jag hem och kunde hålla upp dörren för dem när de kom ur taxin. Sen snubblade Elias, ja Elias ni vet som är rädd för fisk, i trappan utanför mig och låg/satt kvar en stund och samlade kraft att gå upp några trappsteg till. Sen gick jag in till mig och somnade.


Elias, ja Elias ni vet som blev lite röd om ryggen av Cissis spikmatta.



Kommentarer
Postat av: Krillan

Jag läser & blir oroad, djupt oroad, över ditt ensamma vandrande i huvudstaden över sundet. Oroligheten lägger sig & jag funderar på anledningen. Då slår det mig. Tessen har en dansk styvfar samt har lyssnat lite väl mkt på Rasmus Seebach. Därmed har hon en pinne upp mot alla andra i fråga om överlevnad i utlandet. Tur jag inte följde med. Hade troligen legat i en gränd på nån bro (Väster, Norre, Öresund & allt vad de heter). Bra jobbat.

2010-10-18 @ 10:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0