Statistiksamhälle

Jag gillar att vara med i olika undersökningar. Men bara i teorin. Jag fick en bibba papper från SKOP om valet och frågorna tar aldrig slut. De kräver att man tar ställning i alldeles för mycket. Jag orkar inte. Det är för tråkigt. Men jag är negativ till att SD kom in i riksdagen och jag tycker att de och KD borde åka ur riksdagen. Det har jag fyllt i iaf. Resten av de elva sidorna får vänta tills jag tittar på dålig tv. Undrar om mina åsikter är olika om jag tittar på Glamme eller Masterchef.

Seb fick en rolig undersökning en gång. Den handlade om alkohol- och drogvanor. Jag läste över axeln när han fyllde i. Sen fick jag inte skvallra för hans mamma. Tönt.

En gång i kvartalet tror jag det är ringer några och ställer frågor om sysselsättning och grejer. Hon som intervjuar är trevlig. Jag svarar likadant varje gång ungefär.

Annars föredrar jag när jag får godis hemskickat att provsmaka och fylla i omdömen. Det är bättre.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0