Svaga hjärtan igen

I torsdags hade jag en tanke om att jag skulle ta en sväng till Lund och hälsa på farmor och farfar framåt eftermiddag kvällen. Så ringde pappa på förmiddagen och då hade farfar åkt in på akuten för förmodad hjärtinfarkt. Han var på vårdcentralen för några rutinkontroller när sköterskan tyckte att det var lite vajsing på EKG:t. Han menade naturligtvis på att han kunde cykla dit, cykeln stod ju utanför och allt. Det godkändes av naturliga skäl inte och han placerades i en taxi istället. Eftersom han överhuvudtaget bara har med sig sin mobil när han åker buss längre sträckor dröjde det närmare två timmar från att han kom till vårdcentralen tills han kom åt att ringa farmor som hysterisk ringde pappa som ringde mig som ringde mina syskon. Sen tog jag bussen in och hängde med farmor. Pappa gjorde ärenden åt gamlingarna och jag valde bort att se en dvd farmor fått där de visar hur hennes bypassoperation ska gå till. Om jag inte kan se när de sticker in en nål i mig eller ens ett djur på tv känner jag spontant att det hade varit en dålig idé. Sen visade det sig att farfar inte alls hade fått en infarkt, utan bara att han har lite konstig hjärtrytm eller något. Så då hämtade pappa upp honom och sen åt Venantarna en "riktig festmåltid" bestående av falafelrulle. Både farmor och farfar var omåttligt imponerade av detta nya påfund.

Slutsats från torsdagen: Farmor har klent hjärta och farfar klena nerver. Så kan det vara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0