Kära CSN

Kära CSN,

Vi har haft ett förhållande ett tag nu, närmare bestämt sen i augusti 2002. Det är åtta år nu, tid som inte ska föraktas. Under en så pass lång period är det inte underligt att det kan ske små skärmsytslingar två parter emellan. Jag har svurit många gånger. Ibland för att du varit så sen med utbetalningar eftersom du har slarvat lite, ibland för att jag tjänat någon krona för mycket och nu för att du inte vill ge mig några pengar. Om du någonsin har svurit över mig vet jag inte, men tror det inte. Jag tror att du skiter fullständigt i mig. Jag är bara en myra bland alla andra pissmyror och du, du är drottningen i stacken. Det är dig vi alla försöker blidka för att försäkra oss om vår överlevnad. Jag har lånat pengar, men också lämnat tillbaka pengar. Är det för att jag har lånat mycket mer än jag lämnat tillbaka som du nu är så grinig och inte vill ge mig några pengar? För det kan ju inte ha med mina poäng att göra. Jag har tagit 300 av 307,5 hp, det är väl inte ett dåligt resultat? De sista 7,5 kommer in under hösten också. Du vet, det har med regler på högskolor och universitet att göra som det kan ta lite tid för poängen att registreras. Det senaste året har jag också fått godkänt på mina 39 veckor. Nej, jag tycker att du är gniden nu, jag borde få mina pengar. Om jag får det lovar jag att svära lite mindre och om du har riktig tur kommer jag inte ens att nämna dig i bistra december. Fast det är bara om skatteverket inte börjar slarva alldeles de med.

Med vänliga hälsningar,
Jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0