Ondska, underkläder och ja, självupptagenhet

Från idag, eller om man ska vara tidspetig igår, är det fler mörka timmar än ljusa per dygn. Man skulle kunna tro att höstdagjämningen ägde rum redan i söndags egentligen, men det vara bara det mentala mörkret som trädde in då. Det mentala som dessvärre ger konsekvenser i det fysiska livet. Detta har jag redan påpekat. Det är obehagligt, men folk har tydligen varken självinsikt eller förståelse för hur ett samhälle fungerar. Idioter.

Idag har jag skrivit om hur maskar rör sig och lite om diffusion. Därefter  fikat med Johan. När blev Simpan dubbelt så stor? Hur kan jag ha missat det? Sprang på Jossan där också. Sen en kort sväng på stan. Lättnaden över att äntligen (en månad sent) få csn, manifesterade sig i en vilja att hjälpa Sveriges enligt borgarna tydligen oerhört haltande ekonomi framåt genom att köpa underkläder. Den som känner mig vet att det är en viktig del i mitt liv det där med vad man täcker sina ädlare delar med. Jag köpte iaf en ny bh och när jag kom hem slängde jag två så nu har jag bara 26 st. Det är ganska många, men det känns inte så. Jag hade gärna köpt fler, men kom ut på stan för sent. Nästa vecka kanske. Då ska jag klippa mig. Inget spännande, ingen lär se något. Det är i princip aldrig någon som kommenterar när jag huggit av en decimeter hår. De antar bara att mitt hår lockat upp sig lite mer än vanligt. Om man läser här är oddsen dock stora att jag påpekar när det skett och då har man ingen ursäkt. Mer än då att det är helt irrelevant. I alla sammanhang utom "vad snygg du är"-sammanhangen, och de infaller sällan bland vänner, utan snarare bland okända män på Möllan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0