Celibat är också ett val

I fredags var jag ute och rände. När vi satt på Debbans uteservering kom frågan om celibat upp. Det var inte så plötsligt eller oväntat eftersom tjejen ifråga bestämde sig för att det var läge för ett halvårs avhållsamhet efter att det tog slut med hennes pojkvän. Hon misslyckades för två veckor sen: "Av nån sjuk jävla anledning fixade jag hemsläp igår o den jävelen vägrade sova så jag fick kompensera sömn när han gått." Nu försökte hon hävda att den här incidenten inte räknades och att halvåret fortfarande gäller från när det tog slut. Icke godkänt på den. Den 11 mars är det ligge för henne igen, inte tidigare. Vi menade på att det ju måste vara fullt omöjligt att lyckas med. Då förklarade hon sin tankegång: "Alltså, lyssna nu, jag har legat med så många snygga män att det är dags att jag tar en paus. Det är inte mer än rätt. Jag är nöjd nu." Hon berättade också att "Jag har en mapp på datorn med bilder på massa av dem. 'Herrejävlar, han är snygg. Han har jag legat med.' Och då känns det bra." Senare på kvällen när vi hade arbetat oss vidare genom Fashbinders och hamnat på Étage kom jag tillbaka från toaletten och fann henne i samspråk med en man med lite lägre intelligens än vad som är rimligt. Han gav sin synpunkt på saken "Nu ska jag bli riktigt djup. En vuxen man och en vuxen kvinna som har sex ihop.. Jag har väldigt, väldigt mycket känslor, jag har jobbigt med det. Jag skiljer på sex och känslor. Det är skillnaden mellan dig och mig." Bra där.. Jag har inga planer på celibat. Det verkar väl tråkigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0