Kräftskivor i lördagarna tre

Förrförra året hade Cissi och jag en stor kräftskiva i hennes gamla lägenhet. Tomas kan nog ha varit med på ett hörn också tror jag när jag tänker efter. Det kalaset återbetalades med noll inbjudningar förra året. Det är så olika sånt där har jag lärt mig. I år är populariteten bättre iaf.

Först bjöd Cissi in på kalas. Hon är ambitiös som få när hon bestämmer sig för något och kokade glatt ny lag och hällde över de frusna stackarna att dra till sig i. Fantastiskt! Så borde alla som inte köper färska göra egentligen! Mot slutet kände herrskapet en trappa ner, dvs jag och Jonas för den som missat den boendedetaljen, spriten lite väl gott och tog stegen hemåt istället för Debaser/Moriskan dit Cissi, Elias, Krill och Johannes begav sig. Ett oerhört klokt beslut i efterhand.





Nästa då i Lomma. Där skapade Britta dramatik timmarna innan det till antalet betydligt större kalaset än det veckan innan. Mamma skyddade lille Lennart som var på besök mot Britten som gick till anfall, vilket fick till konsekvens att mamma fick åka och uppsöka sjukvård för omplåstring och stelkrampsspruta. Shitty kissade under attacken. Jag vill också passa på att påpeka att när Lennart var på besök hos mig gick det alldeles utmärkt med mina katter. Mina snälla katter. Snällaste katter.

Här kombinerades cocktailparty med en klassisk kräftskiva. Inte så att man drack daiquiris eller old fashioned till kräftorna, det finns gränser, utan innan som mingel.





Och helgen dårå. Ut till Lödde var det som gällde då. André tog hand om småflickorna medan storflickorna gick på vinet. Som sig bör! Majs fick sig tilldelat att göra majonnäs innan jag kom och gjorde det med bravur. Det florerade något rykte om att den hade skurit sig något alldeles och försvunnit bort i slasken, men jag tror mer på hennes förklaring att hon pressat in den i findustuben.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0