Är det något de inte berättat för mig?

Jag pratade med mamma i telefon en stund innan idag. Hon undrade om jag hade förslag på julklappar till mina syskon. Det hade jag inte. När farmor frågade igår sade jag samma sak, men lade till att hon nog kunde strunta i julklappar till oss. Det gjorde jag inte till mamma.

Nu var det inte julklappsbestyr jag skulle skriva om. Nej, det var så att mamma klagade på halsont och skyllde på Bo som menade att hans förkylning kom sig av en mamma hade för några veckor sen. Helt logiskt. Lite senare på kvällen när jag sitter med Jonas i soffan börjar också han klaga över halsen. Jag anar följaktligen oråd. Vad är det som pågår? Har de  fuffens för sig? Hånglar de om dagarna när jag inte är hemma? Jag vet inte. Jonas förnekar det. Jag tycker mest det hela låter obehagligt och är nöjd om de slutar upp i så fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0