Bussällskap

Jomenvisst, nu har blogg.se kommit ikapp världen och man kan blogga från el mobilo. Inte för att jag har så mycket att säga. Sitter på bussen till Lund från Staffanstorp. Två män i sina bästa år med en eller kanske två jävlar innanför västen. De ska på någon jobbgrej, men ingen kärringavälling blir det för deras del inte. Vad kärringavälling är? Vet ni inte det.. Det är rödtjut det förklarade karln för polaren sin. Jag gillar kärringavälling, men så ingår väl jag i hans könskategori kärringar också. Bara namn vet vad som gäller.

Kommentarer
Postat av: Millan

Aldrig hört ordet "kärringavälling" förr. Skulle nog snarare gissat på likör, så det var ju tur att jag fick en förklaring.

2011-12-08 @ 20:07:34
URL: http://www.saltpeppar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0