Dags att panta burkar

Jag måste köpa nytt träningskort i dagarna och senaste mobilräkningen sköt i höjden. Allt mer ser jag fram emot dagen när jag jobbar igen och får in mer pengar än vad som rinner ut från bankkontot. En dag när de få kronor jag har liggandes på det patetiska sparkontot inte sjunker i värde i takt med att inflationen är en bra bit högre än räntan (lär iofs aldrig hända att jag lyckas förhandla till mig en rimlig ränta). Jenny skriver en blogg om hur hon inte ska spendera några pengar alls i princip under februari. Jag borde vara gästskribent på hennes blogg. Då skulle jag nog bli duktigare på ickeanvändandet av pengar. Det är inte direkt som att jag inte har mat hemma nog att leva på månaden ut om jag bara får köpa lite mjölk och sånt. Alkohol löser sig också om man plockar fram pluntan och håller sig till budgetläsk och budgetjuice att blanda med. Onsdag ska jag iofs ut och dricka öl med en kompis, men det är bara en gång. Böcker har jag ju på sängbordet så jag behöver egentligen inte köpa fler än Kittyboken vi ska ha på bokcirkeln i skolan nästa vecka. Katterna har mat och sand. Nymfens kortison finns i massor. Fedden behöver nya p-piller om bara någon vecka  så där blir jag väl tvungen att skvätta iväg med några hundralappar. Inträde på uteställen får väl ses som en nödvändig utgift också. Och tonfisk till Nymfens födelsedag på måndag. Vi får se hur det går, jag känner mig mer motiverad att vinna på en trisslott än att inte bjuda på en ögonkräm på tradera. Jag får såna röda fläckar under ögonen, lite som plidor. Tänker att det kan vara brist på fukt. Eller att jag bara börjar bli gammal och skabbig i hyn. Satsar på det tidigare tror jag, men då försvinner pengarna igen. En lösning hade också varit att jag fakturerade Bo resten för boken. Det hade varit bra. Kanske man skulle göra.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är märkligt nog ganska roligt att leka skafferirensning.

2011-02-08 @ 20:14:48
URL: http://fattigafebruari.blogspot.com/
Postat av: Teresa

Jag har försökt så många gånger, ofta i samband med att jag tänker att jag behöver frosta av frysen, men det går liksom inte. Jag har för mycket mat och tycker att det är för tråkigt att äta samma sak flera gånger. Sen när roliga saker finns på extrapris....

2011-02-09 @ 09:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0