Jag glömde

Jag glömde ju alldeles själva anledningen till att jag skrev det förra inlägget om sovappen. Jag skulle nöjdgnälla om varför jag vaknade tio i åtta. Nu har jag byggt upp en oerhörd spänning hos er och ni nästan hoppar i soffan/skrivbordsstolen/sängen/var-ni-nu-är av förväntan över vad jag vaknade av. Jag är på gott humör så jag ska inte hålla er i suspens längre. Jag vaknade av ett envist bankande någonstans från andra sidan väggen, alltså i trapp 9b. Min första tanke var: Nu knackar de ner kaklet i badrummen. När jag senare var ute en sväng kunde jag se gigantiska pappsäckar som såg ut att vara fyllda med just kakel precis utanför 9b:s port. Det var därför jag somnade om så lätt trots störningsmomentet. Jag visste att det kommer att dröja innan de sätter igång hos mig. Så länge det inte är hos mig de bankar är jag nöjd. (Dock hoppas jag att de inte för lika mycket oväsen när de drar ut badkaren som på andra sidan gatan när de gjorde det hos Lisa och det lät in till mig.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0