Mello?

Jag har förvirrats lite på sistone. Överallt har jag läst rubriker eller statusuppdateringar om "mello". Vad fasen är mello har jag tänkt, men inte känt mig tillräckligt motiverad att veta för att klicka på det eller fråga någon. Det låter lite som det förhatliga begreppet "fredagsmys" och om det har med det att göra vill jag inte veta. Mello skulle också kunna vara en modern variant av mellis, mellanmål alltså, har jag resonerat. Eller så har det med melon att göra, vilket har tett sig lite underligt med tanke på årstiden, men man vet ju inte nuförtiden. Det är ju ingen ordning liksom. Det låter också lite som ett skällsord, som något man ropar efter någon på skolgården istället för tjockskalle. Jag föredrar att tänka att barnen/ungdomarna kallar varandra tjockskalle och inte några könsrelaterade (i dubbel bemärkelse) ord när de ska trycka ner varandra.

Nu vet jag naturligtvis bättre, apropå mello då, invektiven på skolgårdarna föredrar jag att leva i ovisshet om. Melodifestivalen alltså. Mello. Tappar de tittare och därför desperat försöker ragga barn att titta som inte klarar att säga hela ordet? Eller är det bara ett symptom på att det varar vecka efter vecka tills alla bara vill kräkas så fort de hör pling från micron?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0