Sleep Cycle tror jag den heter

Igår skaffade jag den där sovappen som alla har där man kan se hur man sover och som väcker en när man borde vakna. Av nattens sömn kan man utläsa att jag lade mig 23:37 och att klockan ringde 08:32. Sömn: 8h 54 min. Nu vet vi ju att det inte stämmer exakt. Man somnar ju i regel inte i samma stund som huvudet landar på kudden. Igår till exempel låg jag och stressade lite över att balkonglådorna skulle blåsa ner. Det ven något fasligt ute. Eftersom jag inte orkade stiga upp och inte ville sabba statistiken första gången jag använde appen så funderade jag kring de där lådorna en ganska bra stund innan jag somnade. Inte jätte dock, en kvart kanske.

När man utläser diagrammet verkar jag ha varit oerhört vaken vid sex, halv sju. Det har jag inget minne av. Att jag bara var ganska vaken vid åttatiden förvånar mig eftersom jag vaknade tio i åtta och tog upp telefonen och försökte avsluta appen så jag kunde stiga upp utan att den plötsligt skulle ringa (hade ställt den på 08:05-08:35). Jag misslyckades med att stänga av den så somnade om istället. Bra det med.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Min katt gillar att spankulera omkring i sängen vid femtiden på morgonen. Han tycker nämligen att det är läge för frukost då. Min sovapp visar nästan alltid att jag har varit vaken då, men jag misstänker att det är kattfan som stört den.

2011-02-08 @ 20:11:41
Postat av: Teresa

Jag misstänker också att åtminstone den ena av katterna kan vara skurk i sammanhanget också, men det är mer av uppmärksamhetsbehov än hunger. Skitkatter. Får se vad appen säger i fortsättningen. Det kanske är djurens vanor som mäts mer än ens egna..

2011-02-09 @ 09:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0