Tjockisfrukost

Vi har haft skola i veckan. Ansträngande. Åtminstone att stiga upp. Det konstiga är att när jag inte har några tider att passa brukar jag vakna av mig själv mellan åtta och nio. Så när klockan (ifånen) ringt 08.25 borde jag känna att det är en rimlighet att lämna sängen. Det kan jag inte med bästa vilja påstå har hänt varken igår eller idag. Istället har jag stressat upp med knappt femton (igår) alternativt drygt femton (idag) minuter på mig att göra mig iordning. Det har gått sådär. Inte så att jag varit en ofräsch människa, bara lite olika prioriteringar. Igår hann jag inte sminka mig, men det gjorde jag idag. Igår var mitt hår ok-rent, idag var det smutsigt, men jag satte upp det. Båda dagarna kokade jag kaffe. Ingen av dagarna åt jag frukost hemma. Normalt sett brukar inte det här med att hoppa frukost inverka på mitt liv något vidare, men om man är så trött att man bara vill sova och troligtvis hade somnat på studs om man gett efter för önskan är mat ofta en bra idé. Så igår stannade jag inom bageriet på väg ut till skolan och köpte en semla. Idag nöjde jag mig med en delicatoboll i matsalen. Onyttigt, ja. Välgörande, kanske. Tur jag inte har skola förrän i mars igen nu. Vill ju inte bli en tjockis.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0