Årets kinesiska horoskop

Jag läser mitt kinesiska horoskop i Sydsvenskan idag. Om ni också är hundar (1946, 1958, 1970, 1982, 1994, 2006, antar att även de födda 1934, 1922 och 1910 är det) så lyder det som följer:

Försök att inte sluka allt du hittar på gatan. [Ska se vad jag kan göra, är nog lite väl van vid att plocka gamla tuggummin från kullersten alternativt fimpar och nedtrampade tomater.] Du skulle inte dö av en sallad (tvärtom faktiskt). [Blir att köpa lite sallat idag då. Och kanske några tomater jag inte hittat på gatan.] Det är ett bra hundår för studier eller att lära sig investera. [Studier blir det inte mycket mer av när CSN är slut nu till våren så det får väl bli att skaffa mig några pengar att låta ackumulera någonstans. Har en trisslott att byta in till ny i plånboken, kan vara en lösning.] I övrigt är allt stabilt i kojan. [Skönt.] Karriär: 3. Hälsa: 2. Kärlek: 4. [En mellankarriär alltså, låter rimligt om jag bara får ett jobb också. Hälsan på nedgång, märkte jag redan när jag vaknade med munsår imorse, tack så mycket kineserna. Kärlek verkar vara vad jag ska satsa på, trevligt.]

Om jag hittat horoskopet på Sydsvenskan hade jag länkat det, men nu har jag det bara i pappersform. Ett par godbitar till er dock. Ni får ett år för varje djur så får ni räkna 12 år åt gången framåt eller bakåt på det.

  • Kanin (1987): Pessimistisk, särskilt kanindamer bölar över de mest triviala saker. Karriär: 4. Hälsa: 1. Kärlek: 2. (Marcus, köp vitamintabletter.)
  • Drake (1988): Herrdrakar ska se upp för sexskandaler. (Fulle, akta dig!) Karriär: 4. Hälsa: 3. Kärlek: 3.
  • Orm (1977): Ett år av förmögenhet och undvikande av friterad mat. (Bo, skatteverket tycker om dig.) Karriär: 5. Hälsa: 3. Kärlek: 2.
  • Häst (1978): Tacka inte nej till någon middagsinbjudan! Karriär: 5. Hälsa: 5. Kärlek: 5. (Cristoffer, du har ett för bra år.)
  • Får (1979): Donera blod eller gå till tandläkaren för att undvika blodutgjutelse! (Krill, lämna blod.) Karriär: 4. Hälsa: 2. Kärlek: 5. (Daniel, en-dejt-i-veckan-planen verkar funka.)
  • Apa (1980): Blir raggad på genom erbjudanden om bananer och lusplockning. Karriär: 4. Hälsa: 3. Kärlek: 3. (Svenne, löss är inget kul.)
  • Tupp (1981): Kör försiktigt! Karriär: 3. Hälsa: 1. Kärlek: 3. (Elisabet, de kör på vänster sida där du bor, glöm inte det.)
  • Gris (1983): Du är ett lättjefullt svin som får hjälp av chefen eller en äldre släkting. (Ylvar, tur du trivs på ditt lager.) Karriär: 3. Hälsa: 3. Kärlek: 3.
  • Råtta (1984): Se upp för hudsjukdomar! (Jenny, bebisar kan dra på sig allt möjligt.) Singelråttor kommer troligen att hitta den rätta. Karriär: 4. Hälsa: 2. Kärlek: 5.
  • Oxe (1985): Det blir ett kolugnt år i hagen. Du får högre status med chans till att plugga eller investera. (Johan, kanske dags att sätta sig i skolbänken?) Karriär: 4. Hälsa: 4. Kärlek: 4.
  • Tiger (1986): Du ska slampa runt satan, men riskerar stämningar. (Shitty, du och Svenne verkar ha ett jobbigt år tillsammans.) Rosa objekt ska läggas i norra delen av huset. Karriär: 4. Hälsa: 2. Kärlek: 4.


Kommentarer
Postat av: Krillan

Kan leva med kass hälsa om karriär- & kärlekspoäng är så pass höga. Ngt blod blir det inte! Däremot har jag funderat länge på att gå till tandläkaren så det kan nog infrias!

2011-02-07 @ 13:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0