Första dagen

Vi började skolan för denna termin idag. Det innebar att vi trängde ner oss i soffor och fåtöljer, någon på stolar också, och hinkade kaffe för fulla muggar och pratade om saker som ibland uppenbart, ibland inte alls uppenbart var kopplade till litteratur. Oscar var t ex inne på "rabiata antisemiter". Det tyckte jag var roligt. Sanna flätade några slingor av mitt hår som hon drog loss från originaluppsättningen. Helena hade nya glasögon. Ylvar hade i vanlig ordning med sig äcklig mat till lunchen. Jag lekte med min present från Kristin. Alla fick en dos av ljusrosa katt som blixtrar med ögonen i 100W och skriker värre än Nymfen. Marlene tecknade i sitt block. Samuel var sjuk och sov under förmiddagen. Filip pratade om Arlöv. Olle var pigg eftersom det var så ljust ute att han trodde det var eftermiddag. Så var årets första skoldag.



Kommentarer
Postat av: Denize

Jag saknar er!

2011-01-14 @ 11:15:43
Postat av: Teresa

Du får komma på studiebesök!

2011-01-17 @ 11:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0