Kanske ett nyårslöfte ändå



Ett enkelt sådant kör vi på: Att läsa ut böckerna på nattduksbordet.

En del är så in i dödens tråkiga att det av naturliga skäl kommer att medföra problem, men det är bara att bita ihop. Blonde av JCO ligger inte på bordet eftersom jag har den som i-badet-lektyr och inte lagt tillbaka den sedan jag just badat idag. Den arbetar jag mig iaf igenom metodiskt. Andra som Allt och Världens sista roman av Lowden respektive Sjölin har legat där alldeles för länge. Över ett år tror jag. Undrar också om jag inte för ett år sen gav mig tillåtelse att ställa tillbaka just de två i bokhyllan om jag inte lyckades ta mig längre i dem. Nytt år, nytt försök. Tempted av Cast & Cast har jag naturligtvis läst för längesen, vampyrböcker faller inte i glömska sådär. Den är Jossans och ska återlämnas snart någon gång. Kanske när hon vill låna fler Sookie Stackhouse-böcker.

Kunzelmann & Kunzelmann var så seg inledningsvis att jag aldrig kom längre i somras. Den tunna boken som heter något med spilld mjölk - dålig socialrealism, borde inte ta mer än en timme eller två att bocka av den från listan. Operation B har jag läst första delen av.

Mäktig Tussilago av Lundgren tycker jag om och har nästan läst klart. Så är inte fallet med Paasilinna-boken. Den lade jag ifrån mig efter en eller möjligtvis två sidor. The Blindfold, det finns en anledning till att Hustvedts tidigare böcker inte är översatta till svenska.

Vad mer ligger där... Lévy ja: Si c'était vrai. Nyligen ditlagd, inte påbörjad. Längesen jag läste på franska nu, får ta tag i det där. Darling River och Timetraveller's Wife har inte heller börjats läsas. Nya böcker som jag är mer sugen på än de ovan. Juliet Naked likaså, lånat av Lisa en trött dag.

Så ser det ut. Mitt nyårslöfte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0