Korta människor

Det är roligt med korta människor. De är så små! Kortast i min familj är Shitty med 173 cm. Blem är 162. Det har hänt mer än en gång att hon har haft en ring av oss runt sig och blivit klappad på huvudet. När Daniel, Fulle och jag hjälpte henne att flytta en av alla miljoner gånger placerade vi väl valda saker (ganska många) för högt för henne att nå bara på pin kiv. Det finns de som ifrågasätter varför vi också packade upp hennes saker. Det var för att vi känner henne och tyckte att det var praktiskt om hon skulle kunna använda sina tallrikar till exempel istället för att bara använda lådan med dem som prydnad i rummet. Och om man får hjälp får man ta lite ret. Så är det om man vänder sig till min familj i alla fall.

Nu var det dock inte Blem vi skulle prata om, hon var bara ett exempel på korta människor. Nej, vad jag ska komma in på är Friskis. Varför är alla ledare där (kvinnliga åtminstone) en bra bit under medellängd? Alla är inte miniatyrer som Anna (150 cm), men en oproportionerligt stor andel ligger snarare kring 160 (ofta under) än 170. Jag har inte tänkt så mycket på det förrän i tisdags då jag var på ett pass med en kvinna som var förvånansvärt lång. Jag ställde mig inte bredvid henne och mätte, men hon var nog ungefär som jag skulle jag gissa. Så det var inte iögonfallande i normala sammanhang, bara på Friskis. Ska undersöka saken närmare nästa gång jag har henne. Problemet är bara att hon inte var så bra, alldeles för lugnt tempo för att det skulle kännas lönt nästan. Men nu måste jag ta reda på hur det ligger till. Jag återkommer om saken.



Kommentarer
Postat av: Svenne

Short is beautiful

2011-01-20 @ 16:25:53
Postat av: Teresa

Jag har hört kortväxta hävda det ja.

2011-01-20 @ 21:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0