Patetiken frodas i Malmö, del nyår

Det har varit nyår. Det är det en gång om året. En del passerar förbi mer obemärkt än andra. Detta årets var alldeles utmärkt.


Krill och Robban var söta i Lisas kök.


Lisa var en föredömlig värdinna.


Aron tog curling som exempel på idiotsporter utan att veta Krillans engagemang i det.


Tjusig mat på tjusigt porslin.


Det var glada miner.


Gypsee ville inte vara med på bild. Jag hade inte såna issues.

Sen kom Robbans bror med flickvän och vi tog vår tid och missade att gå till slottet. Dock halkade vi iväg till ett kalas på Rolfsgatan. Några försvann på vägen dit och någon tillkom på plats. Det tidigare sämre, det senare bättre. Vi hade i ärlighetens namn lika gärna kunnat hoppa kalaset och stanna kvar hos Lisa. Men men, så kan det vara!

Igår ägnades hela dagen och kvällen i soffan. Det är oerhört mycket kvalitet på tv på nyårsdan: Skvallerdokumentär om Charlie Sheen, Ivanhoe, något jag glömt, film med Robin Williams och Mamma Mia. Till pizzan fick det bli dvd och hundrade gången Kill Bill visats på min tv. Det var oerhört trevligt. Såna dagar har jag gärna ofta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0