Uland

Jag packar till Uland. Min bil är inte hos mig förrän imorgon och då hinner jag inte skyffla in något (CL-kval och HP-premiär) så det som ska med får tas på tåget till jobbet. Ska nog gå bra. Täcke, kuddar, lakan i en kasse. Handdukar kan också vara bra. Funderar kring kläder. När jag kollar väderprognosen känns gummistövlar som ett gjutet alternativ. Dock lite omständligt att få med dem också till Höör. Får funta på den. Annars borde det egentligen räcka med mjukisar och underkläder. På ett ungefär.

Katterna får stanna i Skåneland. De har varit så det räcker på den dära ön. Det är det inte bara jag som tycker utan de med är jag ganska övertygad om. Ingen av dem är ju direkt någon glad bilåkare och det blir inte jag heller när Fedden börjar åksjukefisa så man tror att Pnoten har ätit ruttna svanägg. Nej, katterna får hålla sig i Lomma och fortsätta reda ut maktbalansen med Britta. Med lite tur kanske de låter udda vara jämnt och accepterar varandras existens och blir bästisar istället. Man kan ju alltid drömma.

Drömma har jag inte gjort mycket som jag minns på sistone. För ett tag sen drömde jag att en kollega skulle klippa håret på mig så då bokade jag tid hos frisören. Jonas drömde att jag kraschade hans motorcykel inatt. Det har jag inte gjort. Körde inte ens på den när jag lånade hans bil. Sjukt stressad när jag skulle starta den på morgonen. Det där med automatare alltså. Gick som sagt bra. Tur.

Lennart längtar efter mig och Jonas så pass att han blivit magsjuk. Ska bli fint att träffa honom så han frisknar till. På torsdag åker vi så nu vet ni det om ni ska göra inbrott hos mig och stjäla allt av värde. Det där som skulle kunna vara av värde är ju inte så mycket. Min hårtork kostade 700 kr så kanske den. Annars gör det ingen om tv:n stjäls. Lite ledsen att bli av med moccamastern dock. Så låt den vara kvar iaf. Resten ser jag mer som att jag slipper asa med det i en framtida flytt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0