När det blir lite konstigt

Jag fick en marknadsundersökning om dagstidningar skickad till mig på mailen. Jag är väldigt duktig när jag får sånt och fyller alltid i så gott jag kan och så även denna gång. Här kände jag dock att det blev lite hittepå. En räcka frågor handlade om en Köpenhamnsbilaga som följde med tidningen i lördags. Redan på frågan om jag lade märke till att den kom blir det lite besvärligt. Jag är inte säker på om jag såg den eller bara slängde bort den utan att kolla. Däremot vet jag att den var med eftersom jag satte ihop den och skickade till tryckeriet i fredags så jag svarar ja.

I och med det förväntas jag ha läst den och ha åsikter. Spontant är jag positivt inställd eftersom den höll mig sysselsatt en stund när jag vanligtvis har haft det ganska långsamt och väntat på att kunna börja jobba med söndags- och måndagstidningen. Men innehållet vet jag inte. Det var inte som att jag läste vad som stod. Det hade jag bättre saker för mig än. Svaren lägger jag som mellanintresserad/ointresserad.

Den grafiska utformningen är också en sån sak jag fastnar på. Den ser ju ut som den ska för att vara den typen av bilaga. Däremot vet jag inte om jag kan svara det eftersom jag fortfarande när jag tänker på det blir lite irriterad över att pdf:erna var i fel format och jag var tvungen att småfixa en hel del för att få in dem rätt på sidorna. Så det blir det där mellansvaret igen.

Frågorna om Köpenhamn som stad funkar betydligt bättre. Överlag positiva ord. Nu har jag ätit upp mina chips så där får min rapportering om den oerhört rafflande marknadsunersökningen ta slut så jag kan laga lite mat istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0