Summering veckan som gått

Förra veckan var jag i vanlig ordning busy busy. Det var fint väder. Det märkte jag inte mycket av eftersom jag pratade sönder halsen på mig inne på ett konferenscentrum i Stockholmo. Det är fascinerande hur mycket skitsnack man kan få ur sig. Och hur mycket godis man kan peta i sig utan att märka det. Därinne såg jag bara glimtar av solen och småfrös i min kofta istället. Fast jag ska inte överdriva. En sen eftermiddag traskade jag bort till Tegnérlunden och lade mig på gräset en stund. Det var trevligt. Jag är inte så jättepollentöntig heller (än) så klarade det med bravur.



Annars vet jag inte. Hängde med Shitty och Svenne en kväll. Käkade med min kollega. Frös hela tåget hem. Irriterade mig till döds över hackande 3G-nät när jag lyssnade på matchen. Sken som en sol när jag anlände i Malmö efter 4-0 till Malmö. Sken och sken i och för sig. Jag var trött och irriterad egentligen, men som konduktören glatt annonserade ut i högtalarna "det var bara en liten försening på drygt 20 min." Det påminner mig om att jag har två nya resegarantier att fylla i efter att ha åkt fram och tillbaka till Höör idag. Jag uppskattar verkligen att pendla i en miljon timmar plus en halv miljon till i förseningar. Det känns givande. Jag har ju många frikort hängandes på kylen.

Under min formidabla X2000-färd tittade jag ikapp lite på Grey's Anatomy också. Det var fint. Men vad var grejen med att göra ett avsnitt till musikal? Jag förstår inte musikaler. Hittepå.

Torsdagen försökte jag få undan sånt som verkligen behövde fås undan. Gick sådär. Krill dock duktig med klänningen jag ska ha på Bettans bröllop nästa vecka.

Fredagen var farfars begravning. Väldigt fint. Solen bröt fram ur regnmolnen när klockorna ringde där vi stod på trappen. Samma när vi skickade med blommor i graven.

Lördag blev inte mycket gjort. Man hade kunna tro att det skulle bli en aktiv dag efter att Cissi ringt på strax före nio och påmint mig om att vi skulle iväg på IW. Så blev det inte. Bra ändå. Häng med Jonas avslutades på Tempo med densamme.

Ja och sen var det ju igår och då var det söndag och Malmö vann med 2-1 mot Örebro. Jonas förvandlades till Lisa där han cyklade till stadion på hennes cykel med hennes årskort i handen. De är ju ganska lika. I alla fall ur synpunkten att båda har en pappa från utomlandet. Middagen var också tjusig.





Kommentarer
Postat av: Emmz

Har du sett de nya tågen som kommer efter X2000 i höst, "SJ-3000"-tåg? Jag är så glad för påståendet "Ingen lutningsmekanism som kan krångla och orsaka illamående". Mår alltid så illa på dom de kör nu. Dom säger att de ska tåla snö också....

2011-05-26 @ 11:35:42
URL: http://emmmasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0