Lägesrapport inför flytten

Jag kan både se in och gå in i mina förråd. Det är en annorlunda känsla, inte helt oangenäm. Jag har också hittat saker jag inte visste att jag hade. Blir lätt så när allt varit blockerat i ett par år. Nu när sånt som inte är mitt inte är kvar längre (på det stora hela, lite småkrafs finns fortfarande, motorolja någon?) har jag ingen ursäkt att inte slänga mitt eget skräp. Kan ta en stund att rensa undan, men måste göras. Det ska ju tydligen förvaras en kajak på min vind framöver. Skumma typer de där som flyttar in i min lägenhet. Kajak.

Jo, och apropå det här med att flytta så har jag inte hunnit göra något vackert flyttevent där jag utlovar mat av något slag till de glada typer som gärna sluter upp för att bära mina böcker (packade i pappkassar = lätta att bära) den 31 oktober. Men då blir det, efter jobbet, exakt tid återkommer jag med. Tv:n kommer inte vara kvar, till vad jag anar är allas stora glädje. Linneskåpet oklart än så länge. Sängen lär vara nedfraktad i källaren. Så det kommer att vara en ovanligt enkel flytt. Nu brukar mina flyttar vara väldigt enkla iofs eftersom jag ser till att ha packat ordentligt. Förra gången hade Cissi och jag till och med burit upp i princip alla lådor på vinden också så det bara var en och en halv trappa ner med dem. Blir nog bra nu med.

Jag är på hylljakt. Mina låga billysar funkar inte i nya lägenheten så de ligger på blocket. Fyra har gått och de exra hyllplanen med, men har fyra kvar att bli av med. Hittade lite annat bakom Sebs skräp också, så det får bli en ny annons till helgen, innan dess hinner jag knappt. Nya hyllor var det. En Stockholm införskaffades i söndags, en till blir det idag och en tredje imorgon med Daniels hjälp (är ju fotboll då för ovanlighetens skull). Jag behöver minst en till, fyra täcker det akuta behovet, men inte alla böcker får plats då. Fortsätter hänga på blocket och och leta helt enkelt. Praktiskt att pappa har en gigantobil som rymmer en hylla om man knyter ihop luckan med en scarf.

Ja, ungefär så. En lägesrapport som sagt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0