Aluma - lönt att bråka

Turerna kring Aluma och hur Comintegra valt att ge tidningen en Livets Ord-prägel med valet av ny vice VD och ansvarig utgivare har väl ingen missat. Inte heller att typ alla redaktionen sade upp sig och att Faktum såg en lysande ingång på den malmöitiska marknaden och helt sonika tog över personalen. En bra lösning på problemet tyckte jag. När jag nu läser på Sydsvenskan att Aluma har gått i konken kan jag inte annat än småfnissa för mig själv att nu står deras abortmotståndare utan jobb. Så går det.

De som sålt/säljer tidningen får fortsätta med Faktum istället. Förhoppningsvis gör media en stor grej av första numret så att försäljarna får lite extra skjuts och inte behöver förklara att de inte är lurendrejare för folk. För folk är dumma i huvudet och tror därmed att alla andra också  är det. Det är de flesta i och för sig också. Men inte på det viset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0