ICA vet allt om mig

Jag handlar på ICA Maxi i Vh. Det är en fantastisk affär på många sätt skulle jag säga. Green Matmarknad (varför blandar man språk för övrigt?) som öppnar på fredag har goda chanser att slå dem på fingrarna. Ekologiskt och närproducerat i saluhallsstil vad jag har förstått. Men det var inte det jag skulle skriva om, utan ICA Maxi. Jag vet att ICA samlar in kunskap om allt jag handlar på mitt ICA-kort och använder det så mycket de bara kan, det är inget nytt. Men jag har aldrig märkt av den här riktade reklamen på något sätt. På Konsum som jag alltid handlade innan fick jag inga erbjudanden efter inköp. Det fick jag den här veckan från Maxi. Inget problem med det i sig, även om jag inte gillar övervakningsprincipen i det. Vad som snarare stör mig är vad jag faktiskt köper:



Gräddfil, ja, till dip. Kycklingfärs, ja, när Jonas gör hamburgare. Frysta kryddor, inget konstigt där, det godkänner jag direkt. Chips, kan vara så att det överkonsumeras. Körsbärstomater har väl ingen dött av? Tandkräm är bra om man borstar tänderna och det gör jag, hellre med Aquafresh än Pepsodent dock. Buffalovingar, ja, det funkar utmärkt till chipsen och dipen. Juice, gnäll från min sida om det inte finns hemma på helgen.

Det enda som saknas är väl egentligen extrapris på lösgodis också och sen är allt i hamn. Ost av alla de slag också kanske. Jag måste skärpa mina matvanor, det är uppenbart. Men det får vänta tills erbjudandena är slut.



Kommentarer
Postat av: b.k.a.

Är Jonas Anver ett dubbelnamn eller har paret ett nytt gemensamt efternamn?

2012-01-21 @ 10:10:32
Postat av: Teresa

Jag frågade detsamma när lappen kom i brevlådan. Han skyggade för frågan och allt är högst oklart, utom att jag inte heter Anver iaf.

2012-01-21 @ 10:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0