Dr Åsa?

Vadå Dr Åsa tänker jag varje gång? Bosse bildoktor vet jag vem det är, men den här Åsadoktorn? Det skrivs massor om henne och hennes mordbrandssambo, men jag har aldrig sett den här kvinnan i annat än bikini. Doktor? På en Robinsonö ätandes bantningskur? Nje, det kan inte stämma. Hon må ha skaffat sig en utbildning och ett yrke sen 90-talet, men att hon skulle vara Dr Åsa och inte Robinson-Åsa - glöm det.

Jag läser i en tydligen gammal artikel på Aftonbladet att stackars Åsa får "slåss mot fördomar att blond och snygg inte går ihop med seriös och smart." Jag undrar spontant, blond? Har inte hon mörkt, mörkt brunt hår? Har jag drömt? Eller är det måhända så att hon blonderat sig?

När jag googlar på henne httar jag skvaller om romans med Lars Leijonborg och associerar naturligtvis omedelbart till Sven-Otto Littorin aka "Dangerzone2010" aka "Mrfeelgood6". Inte p g a partitillhörighet utan ond-politik-tillhörighet. Det känns ju sådär fräscht oavsett. Särskilt när man ser att hon har sin doktorsexamen i Amerikat. Precis som all Totos utbildning. Om det är Fairfax eller inte vet jag dock inte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0