Helgmorgon

Jag sitter under täcket i morgonrocken, balkongen på glänt, sol som skiner in på parketten. Fedden växlar att spinna och berätta säkert spännande anekdoter från veckan som varit. Jag utklassar några i wordfeud och försöker komma på ett sätt att få femtio poäng med de två e:na jag har kvar mot en annan. Räcket som har lossnat lite i fästanordningen mot väggen på balkongen gnäller fram och tillbaka i vinden som kommer blåsa bort alla försök till frisyr jag ska ha ikväll när vi ska på bröllopsfest. Jonas är på Mc-huset och köper säkert ett par nya handskar. Ett nytt ställ hänger redan i en av de överfulla garderoberna. Sov gjorde jag så länge jag kunde imorse medan Jonas vaknade tidigt och köpte bröd på Gateau och kokade kaffe. Det är dags att boka klipptid snart. Jag hävdade för Lisa på Grand igår att det nog fick vänta lite eftersom jag ju klippte mig i februari. Sen kom jag på att det var förra året jag klippte mig i februari. Senast nu var före jul. Jag måste tacka ja till Rebeccas bröllopsfest i juli och kanske boka ett rum till oss på vandrarhemmet därute. Diskmaskinen brölar i köket som är belamrat av alla tallrikar som inte tål annat än yes i diskhon. Havet är mörkblått med massor av gäss som springer omkring på sjön. Jag är så trött att jag hade kunnat somna på studs om jag tillät mig, men måste snart klä på mig för en husvisning. Kanske ska göra en espresso. Fedden har lagt sig att sola. Jag kliade mig på hakan så att det började blöda när jag läste tidningen till kaffet imorse. Det är påsk nästa vecka och jag försöker få till Skillinge. Verkar smått omöjligt, men med lite tur kanske vi kan få ihop något ändå. Handlar lite om vad farmor orkar i fram- och tillbakaåkning också. På påskafton är det ett år sen farfar gick bort. Han höll på Djurgården. Killen som betygsatt matchställen på DN håller uppenbart på AIK som han ger högst betyg. Om Dif skriver han "Vita shorts, mörkblå bottenfärg och krage är nyheter som lyfter. Tidlös retrodesign som även funkar i Superettan 2013. Ang bortastället: Gult är fult." Malmö placerade han på tredjeplats. På måndag är det hemmapremiär. Då har jag tagit en timme ledigt från jobbet på eftermiddagen. Men nu är det helg. Och nu kom Jonas hem igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0